Projekt nr FELD.08.08-iZ.00-0049/23-00

„Od teoretyka przez praktyka do fachowca.”

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach  Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 

Okres realizacji projektu – 01.03.2024 – 28.02.2026

Całkowita wartość projektu – 1 390 212,88 zł

Kwota dofinansowania – 1 251 191,59 zł (90,00 %)

Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach (ZS/1) realizowane we współpracy z otoczeniem społ.- gospodarczym, ukierunkowane
na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie
kompetencji/kwalifikacji 10 n-li (3K/7M), wyposażenie pracowni oraz poprzez organizację dla 86 uczniów (7K/69M) staży, zajęć/kursów w zakresie: inteligentnych systemów zarządzania produkcją,
kursów SEP do 1 KV, wózków widłowych, spawania MAG, druku 3D a Przemysł 4.0, projektowania wnętrz, organizacji napraw pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zajęć wyrównawczych z
matematyki- realizowanych w terminie: 01.03.2024 -28.02.2026 r.

Gr. docelową projektu (pr.) stanowią:
1. ZS/1 w Pabianicach- placówka prowadząca kształcenie zawodowe ucz.;
2. N-le prowadzący kształcenie zawodowe w ZS/1:10 n-li (3K/7M);
3. Ucz. ZS/1: 86 ucz. (7K/69M);
Wskaźniki, m.in.:
*Liczba ucz. i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 86
(7K/69M);
*Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 10 (3K/7M);
*Liczba ucz. szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich:
68 (7K/61M);
W pr. zaplanowano realizację 9 zadań zw., w tym: doposażenie pracowni (zad.1), doskonalenie kompetencji/kwalifikacji n-li (2), uzupełniające wiedzę, umiejętności i kwalifikacje zawodowe ucz. (3-
7), przygotowanie do matury (8), staże uczniowskie (9).

W ramach Zad. 1 zaplanowano wyposażenie n/w pracowni:
1. Eksploatacji urządzeń i systemów mechatronicznych (3 pracownie) dla T/Mchtr i T/Mch
(m.in.: Simens LOGO!24Race, panel operatorski, przyciski sterownicze, ramię robota, zawory,
manometry, liczniki, siłowniki, łączniki, czujniki, złączki, zasilacze, monitory, komputery);
2. Samochodowej dla T/Sam i M/Sam (m.in.: narzędzia do naprawy pojazdów elektrycznych,
multimetr);
3. Obrabiarek skrawających dla T/Mch i T/Mchtr (przecinarka, tokarki, frezarko- wiertarki, stoły
warsztatowe);
4. Informatycznej dla T/Bud i M/Zab (książki, programy);
5. Warsztatowej dla T/Mch i T/Mchtr (m.in.: narzędzia pomiarowe, ślusarskie, gwintowniki,
rozwiertaki i pogłębiacze);
6. Programowania obrabiarek sterowanych numerycznie dla T/Mchtr (multilicencja 3DView,
drukarka 3D);

W ramach Zad. 2 Doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli ZS/1.

W ramach Zad. 3 Inteligentne systemy zarządzania produkcją – zajęcia specjalistyczne umożliwiające
uczniom ZS/1 kierunku T/Mchtr uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych.

W ramach Zad. 4 SEP do 1 KV, operator wózków jezdniowych oraz spawanie MAG- zajęcia
specjalistyczne umożliwiające uczniom ZS/1 kierunków: T/Mchtr, T/Sam, M/Sam nabywanie
umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

W ramach Zad. 5 Druk 3D a Przemysł 4.0- zajęcia specjalistyczne umożliwiające uczniom ZS/1 kierunków:
T/Mchtr, T/Mch nabywanie wiedzy i umiejętności zawodowych.

W ramach Zad. 6 Projektowanie wnętrz- zajęcia specjalistyczne umożliwiające uczniom ZS/1 kierunków:
T/Bud oraz M/Zab nabywanie wiedzy i umiejętności zawodowych.

W ramach Zad. 7 Organizacja napraw pojazdów elektrycznych i hybrydowych – zajęcia specjalistyczne
umożliwiające uczniom ZS/1 kierunków: T/Sam oraz M/Sam nabywanie wiedzy i umiejętności
zawodowych.

W ramach Zad. 8 Zajęcia wyrównawcze z matematyki- zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe uczniów
T/m w ZS/1.

W ramach Zad. 9  Organizacja staży uczniowskich